دلایل خالی شدن گاز یخچال

دلایل خالی شدن گاز یخچال

دلایل خالی شدن گاز یخچال

 

 

 

 دلایل خالی شدن گاز یخچال میتوان به موارد متعددی اشاره کرد که مهمترین آن سرد نکردن یخچال می باشد.

 

وجود یک نشتی کوچک، باعث کاهش فشار گاز یخچالشده و در نتیجه در طول زمان قدرت خودش را از دست داده و به میزانکافی خنک نمیکند.

 

 

از جمله دلایل دیگر طبق نظر متخصصین تعمیر یخچال کرج می‌توان به خرابیترموستات، کمپرسور، و یا اواپراتور و حتی لاستیک درب و همچنین خرابی فن های یخچال اشاره کرد.

 

 

نشتی در مسیر لوله های یخچال، کمپرسور و یا اواپراتور از دلایل خالی شدن گاز یخچال است که به علت ضربه خوردن و یا پوسیدگی این اتفاق می افتد.

 

دلایل خالی شدن گاز یخچال

 

سوراخ شدن جایخی یخچال


تحت هیچ شرایطی با وسایل تیز، یخ های جایخی را نکنید، چرا که جنس اواپراتور از آلومینیوم می باشد و به راحتی سوراخ
و گاز یخچال تخلیه می‌شود.

 

از گذاشتن یخچال فریزر در کنار اجاق گاز، شوفاژ، آبگرمکن تابش مستقیم نور آفتاب خودداری کنید،چراکه مصرف انرژیرا به شدت افزایش میدهد.

 

* دراطراف یخچال حداقل به میزان ۲ سانتی متر فضای خالی وجود داشته باشد، پشت یخچال فریزر، باید به میزان حداقل۳۰ سانتیمتر جهت گردش هوا باز باشد و پیشنهاد میشود لوله های پشت دستگاه خود را سالیانه دوبار گردگیری کنید، چراکه باعث بهبود انتقال حرارت میان لوله ها و هوا خواهد شد.

 

 

همچنین توصیه می شود لاستیک های دور درب را سالیانه بازدید کنید تا در صورت پوسیدگی، تعویض گردد در غیر این صورتباعث جذب گرما می شوند.

 

نکات:

 

۱. در هنگام خرید به برچسب مصرف انرژی دقت کنید و دستگاهی را انتخاب کنید که مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

 

مقدار مصرف برق هر یخچال بر روی صفحه مشخصات فنی آن حک شده است.

 

 

۲. در هنگام استفاده از یخچال حتماً از محافظ برق استفاده نمایید.

 

 

۳. تمیز نمودن کویل کندانسور نصب شده در پشت یخچال توسط فرچه: این عمل باعث می شود گرمای داخل کویل کندانسور پخشگردد و یخچال راندمان بهتری داشته و سریعتر سرد کند پیشنهاد می‌گردد این عمل را سالیانه انجام دهید.

 

 

۴. توصیه می شود یخ زدایی فریزر را روشن نموده زیرا موقعی که فریزر دارای یخ زیاد می باشد، و کویل کندانسور تمیز نگردد پخشمتعادل گرما در داخل یخچال درست صورت نمی پذیرد و باعث ایجاد سرمای بسیار زیاد داخل یخچال می گردد، در واقع هنگامی کهیخ زدای یخچال اشکال داشته باشد، کویل اواپراتور موجب تولید سرمای بسیار زیاد و خارج از استاندارد داخل یخچال می شود.

 

 

خواندن مقالات زیر پیشنهاد می گردد

 

 

عیب های شایع یخچال

 

هزینه تعمیر یخچال

 

علت سرد نکردن یخچال

 

هزینه گاز یخچال

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
4 پاسخ
  1. فرخ
    فرخ گفته:

    با سلام ی یخچال فریزر امرسان دارم مدل rf20dwdچند روزی هست که قسمت یخچال سرمایی نداره،و سرمای قسمت فریزر هم کم شده،بعد از باز کردن دستگاه متوجه شدم اصلا سرما از طریق کانال از فریزر به قسمت یخچال منتقل نمیشه،بنظرتون می‌تونه از خالی شدن گاز باشه؟لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    پاسخ
  2. قادر عبدالله زاده
    قادر عبدالله زاده گفته:

    بسیار عالی. دقیقا دنبال پاسخ به این سوال بودم. البته یخچالمون از عمرش خیلی گذشته و به نظرم طبیعی هست که این اتفاق بیوفته. ممنون از مطلب مفیدتون.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *